Datahåndtering

Kontakt os

Mette Ankersen
Projektleder

Email: mtr@specialminds.dk
Tel: 30 84 48 14

Behovet for Datahåndtering

Mange private og offentlige virksomheder har forældede data, som de aldrig får ryddet op i. Konsekvenserne er mange:

  • rod ved implementering af nyt IT-system
  • data, som ikke kan tale sammen på tværs af jeres systemer
  • data, som i værste tilfælde er fejlagtige, og som giver forkerte beslutningsgrundlag
  • ældre persondata, som af lovmæssige krav skal fjernes
  • fysisk arkivmateriale, som ikke er tilgængeligt

De færreste virksomheder har tid og ressourcer til at tage fat på datahåndtering. Derudover er det de færreste medarbejdere, som drømmer om at få oprydningsopgaven med de mange gentagne arbejdsgange i ældre materialer.

Vi er klar
Derfor bør du overveje at outsource opgaven til Special Minds IT. Datahåndtering er et af vores ekspertiseområder. Vores IT-konsulenter med autismeprofil går dedikeret til denne type opgaver, som kalder på stor systematik – og vi løser dem hurtigere og bedre end de fleste.

Referencer:

Norlys: Datakorrigering og dataindtastning af varestamdata. Digital sortering af 8.000 adresser med 9 varianter af fejl

Vores Elnet: Digitalisering af 4.000 papirdokumenter

Scalgo: Oplæring af algoritmer med datainput til validering af data og databehandling

Alabu Bolig: Datasortering af 5.700 lejemål, så boliglejerene kan oprettes i nyt boligsystem

Hjørring Kommune: Datavask for CPR/personnumre i sagsregister for byggesager

OK a.m.b.a: Test og validering af migrering fra Datahub til Mecoms

Falck: Digitalisering af 130 Falck-stationers ejendomsmapper

Aarhus Vand: Kvalitetssikring af korrekt metadata fra scannede dokumenter

Qidemus: Machine Learning til OCR-genkendelse – oplære AI-robot i indlæsning af håndskrift fra kirkebøger

Morsø Kommune: Digitalisering af 250 meter fysisk matrikelarkiv

ALBOA: Scanning og digitalisering af 700.000 lejemålsdokumenter

Kolding Kommune: Migrering af +2.000 sager og dokumenter fra KMD Sag til EG Sensum

Sønderborg Kommune: Konvertering fra Kingo til DXC Vitae

Kalundborg Kommune: Konvertering fra KMD EKJ til EG Sensum
Haderslev, Roskilde, Struer, Nyborg, Odder, Herlev Kommune: Konvertering fra EG Sensum og DXC Vitae til KMD Nexus

Jammerbugt Kommune: Digital arkivering til Rigsarkivet fra SB SYS
Middelfart Kommune: Migrering af data til AULA

Muskelsvindfonden: Kasseafstemning af transaktioner og salg generelt under arrangementerne for Grøn Koncert og Cirkus Summarum

CSC Scandihealth: Oversættelser af danske og svenske fejlrapporter af Clinical Suite til engelsk til udviklingsafdeling i Indien

Himmerland Boligforening: Digitalisering af lejemapper

Bolig Syd: Datasortering og kategorisering samt indscanning af 1.500 lejemapper

 

Forretningsmodel

Skema over datahåndtering

Du er velkommen til at give os et kald eller skrive til os for at blive klogere på, hvad det er, som vi konkret kan hjælpe jer med.

Hvad er datahåndtering?

Datahåndtering er et afgørende – men ofte overset værktøj – som understøtter databaseret ledelse og dermed skaber økonomisk gevinst og optimerer processerne i jeres it-systemer.

Læs mere

I dag opnår de fleste virksomheder – private og offentlige – det bedste resultat ved at agere ud fra data. Mange har store mængder data liggende, som de kan tage udgangspunkt i.  Men ofte er de svære at bruge, fordi data enten ikke er korrekt/forældet, ikke er overensstemmende på tværs af kilder, eller fordi data ligger i et utilgængeligt format fx som et fysisk papirarkiv.

Håndtering af data sikrer, at I får gjort data tilgængelige, korrekte og validerede samtidig med, at I opnår et system-flow.

Værdien af datahåndtering

Med databaserede ledelse – på baggrund af datahåndtering – forbedrer I forretningsprocesser og skaber nye markedsmuligheder, som giver økonomisk gevinst. Når de rette data lever rundt i organisationen, kan det også skabe egentlige adfærdsændringer, hvilket kan have synergier ud i optimering, effektivitet og transparens.

Fordele ved datahåndtering

  • dybere indsigt i data at tage beslutninger ud fra øget datavalidering og datakvalitet
  • korrekt formaterede og opdaterede data, som hjælper jer med at implementere nye interne IT-systemer og bruge data på tværs af kilder
  • ajourførte data
  • øget søgbarhed i data
  • rensning af ubrugbare/forældede eller ulovlige data (GDPR-compliance)
  • tværgående systemflow
  • transparens
  • optimering og udnyttelse af systemer
  • forbedret kosteffektivt

Sådan arbejder vi med datahåndtering
Special Minds IT har specialiserede kompetencer inden for datahåndtering, og i kraft af vores konsulenters autismeprofil udfører vi opgaverne så tæt på fejlfrit som menneskeligt muligt. Vores IT-konsulenter har særlige kompetencer til at holde fokus med en vedvarende præcision af højeste kvalitet.

Vi løser alle typer af administrative opgaver – lige fra en lettere sorteringsopgave til tunge administrative opgaver med tusindvis af gentagne arbejdsprocesser.
Vi tilbyder også udviklere, testere og testmanagere, der assisterer med andre typer opgaver, der understøtter datahåndterings-processen.

Kontakt os

Mette Ankersen
Projektleder

Email: mtr@specialminds.dk
Tel: 30 84 48 14

Vores særlige ekspertise

Modsat mange RPA-udbydere på markedet, tilbyder Special Minds IT en løsning, der kigger på totaløkonomien i opgaven. Det gør vi ved, at vi tager udgangspunkt i den enkelte opgave og finder det optimale miks af robuste RPA-robotter, der nemt kan indgå i eksisterende systemer og kombinerer med manuelle kompetencer, når det er mest effektivt. Det sikrer, at du som kunde får opgaven løst bedre, hurtigere og billigere.

Et eksempel er en kunde, der skal have opdateret 10.000 sager, hvor det kun er de 8.000, der skal have samme opdatering. Robotten er fordelagtig til de 8.000 sager, men de resterende 2.000 sager, der fx skal håndteres på 20 forskellige måder, klares mest effektfuldt manuelt.

Plusser i jeres CSR-regnskab

Du skal ikke vælge at samarbejde med os for at score point i jeres CSR-regnskab. Men du skal omvendt vide, at det er en del af pakken.

Special Minds IT er en registreret socialøkonomisk og non- profit virksomhed (RSV), som ikke blot ser det som sin opgave at levere de bedste IT-løsninger. Vi skaber de bedste løsninger ved at ansætte medarbejdere med autismeprofil og giver dem mulighed for at indfri deres unikke potentiale.

Det betyder, at du gennem dit samarbejde med Special Minds IT bidrager til udviklingen af det rummelige arbejdsmarked.

I jeres CSR-regnskab er det derfor værd at notere, at I agerer socialt ansvarligt, understøtter udviklingen af et rummeligt arbejdsmarked og arbejder i tråd med FN’s Verdensmål.

Prisstruktur

  • Vi sammensætter prisen alt efter typen af opgave, kompleksitet og mængde.
  • Vi matcher opgaverne med vores IT-konsulenters kompetencer, så I som kunde får den bedste effektivitet og kvalitet.
  • Vi arbejder både med enhedsafregning, timepriser samt fast pris pr. projekt

Kontakt for mere info

Kontakt os

Mette Ankersen
Projektleder

Email: mtr@specialminds.dk
Tel: 30 84 48 14