GF Forsikring finder nye veje til socialt ansvar
GF Forsikring stiller skarpt på ESG, og de kan se, at bearbejdning af gamle data er oplagt at placere hos socialøkonomiske Special Minds IT
– Vi stod med en stor opgave i at gøre vores data korrekte, siger Linda Hansen Bering, chef for Process and Quality hos GF Forsikring.
De har valgt at placere opgaven hos Special Minds IT, der har IT-konsulenter med autismeprofil, for hvem oprydning i store mængder af data, er en ideel opgave. Linda Hansen Bering og GF Forsikring havde dog inden nået at overveje, om det var en opgave for studentermedhjælpere.
– Vi indså, at det er en opgave, som kræver mange gentagelser, hvilket godt kan trætte de fleste studentermedhjælpere. Det kunne i sidste ende føre til en øget fejlprocent – noget vi selvfølgelig ikke var interesserede i.
Værdifuld vedholdenhed
Og det var her, at blikket efterfølgende faldt på en virksomhed med IT-konsulenter med autismeprofil. Fremfor at blive træt af de mange gentagelser, bliver medarbejderen ofte motiveret heraf.
– For at sikre den bedste kvalitet, valgte vi Special Minds IT til opgaven, siger Linda Hansen Bering, som har indgået en aftale med Special Minds IT.
Hun lægger desuden ikke skjul på den værdi, det også giver GF Forsikring at samarbejde med en socialøkonomisk virksomhed.
– Samarbejdet giver super god mening for os, fordi vi som selskab gerne vil bidrage til et rummeligt arbejdsmarked og fremme diversitet.
Socialøkonomi er det nye sort
GF Forsikring er optaget af ESG på mange planer. Og her er samarbejdet med de socialøkonomiske virksomheder en givtig faktor.
– At indlede et samarbejde med en virksomhed, som målrettet ansætter IT-medarbejdere med autisme-profil, giver virkelig god mening, siger Linda Hansen Bering og tilføjer:
– Det bedste ved Special Minds IT er, at de rummer medarbejdere, som ikke nødvendigvis passer ind på andre arbejdspladser. Det skaber værdi for os som selskab, at vi kan bidrage med opgaver, som styrker deres forretning. Og så er de bare dygtige til at optimere datakvalitet.
”
Vi indså, at det er en opgave, som kræver mange gentagelser, hvilket godt kan trætte de fleste studentermedhjælpere. Det kunne i sidste ende føre til en øget fejlprocent – noget vi selvfølgelig ikke var interesserede i.
Linda Hansen Bering, chef for Process and Quality, GF Forsikring